Статьи

5 порад про те, що бізнес може запозичити із комунікацій у соціальному секторі

Основна різниця між комунікаціями у бізнесі і соціальному секторах полягає у їх меті. Некомерційні організації хочуть розв’язати соціальну проблему чи змінити суспільну думку. Компанії намагаються продати продукт чи послугу та популяризувати свій бренд.

HeadHunter Україна разом із курсом соціальних комунікацій PRacticum, розповідає, як правила некомерційного сектору можуть зробити бізнес більш ефективним.

66% опитуваних говорять, що важливо, щоб у бренду була чітка позиція із соціальних і політичних питань. Певною мірою вплив соціальних проблем на лояльність до компанії залежить від політичної ідеології споживачів.

78% респондентів з тих, які вважають себе лібералами, хочуть, щоб бренди показували свою позицію. Трохи більше половини консерваторів мають таку ж думку.

Чи в грошах щастя? Та що для українців означає «бути багатим»?

1. Бути соціально відповідальною компанією може допомогти підвищити впізнаваність і лояльність до бренду.

Але бренди не можуть братися за соціальну проблему, яка їх не стосується. Споживачі можуть легко виявити, коли бренд просто «на хайпі» із суспільством. Бренди вважають надійними, коли проблема безпосередньо впливає на їх клієнтів чи працівників.

Корпоративна соціальна відповідальність: більше, ніж тренд

2. Найважливіше, що потрібно пам'ятати - це те, що компанії потрібно заглянути всередину, перш ніж почати будь-яку соціальну кампанію.

Підтримка позиції з одного питання може ненавмисно проливати світло на іншу проблемну сферу, з якою у компанії можуть бути проблеми.

3. Найкраще брендам у цьому випадку можуть допомогти:

Behavioural change communications (BCC) і Communication for development (C4D), які часто використовують у соціальному секторі.

Behavioural change communications (BCC) – це процес роботи з окремими особами, сім'ями та громадами через різні канали зв'язку, який сприяє позитивній поведінці і підтримує необхідне середовище. Наприклад, якщо після кампанії з вакцинації одні батьки будуть радити іншим щеплювати своїх дітей.

Communication for development (C4D) – це використання різних видів комунікації для соціального розвитку. Вона залучає правлячі еліти і політиків, допомагає встановити сприятливе навколишнє середовище, щоб домогтися позитивних соціальних змін за допомогою сталого розвитку.

4. Методи такої комунікації включають поширення інформації і знань, соціальну мобілізацію, медіа-пропаганду, комунікацію для соціальних змін і залучення громадськості.

Комунікативна компетентність – інструмент досягнення результатів

Ваш бренд може самостійно організувати таку кампанію або об’єднатися із міжнародною організацією, що підсилить ефект проекту. Для здійснення таких видів комунікацій стане у нагоді соціальний маркетинг.

5. Ще один пункт, який можна запозичити у некомерційного сектору, це не заходити в медіа через рекламні відділи.

На сторожі комунікацій: ринок праці та PR-фахівці

Звичайно, бізнес зазвичай зацікавлює ЗМІ рекламою, але привернути увагу медіа і побудувати хороші стосунки з ними можна іншим способом. У цьому вам допоможе та ж соціальна відповідальність, якщо ви використовуєте її як стратегію. Тоді вас сприйматимуть не просто як компанію, яка намагається продати свій продукт, а структуру, яка дбає про інтереси суспільства.

Вакансии дня

Комментарии